Tilburg: eerste fase vernieuwde binnenstad opgeleverd

22 September 2017 – In Tilburg is vrijdag 21 september de nieuwe Frederiksstraat tussen het Pieter Vreedeplein en de Heuvelstraat feestelijk in gebruik genomen. Daarmee wordt de eerste fase zichtbaar van de algehele vernieuwing en revitalisering die het winkelgebied in het centrum momenteel ondergaat.

Nog maar anderhalf jaar geleden zijn Wereldhave, VolkerWessels en Gemeente Tilburg een samenwerking aangegaan om het kernwinkelgebied in Tilburg te verbeteren. Speerpunten voor samenwerking zijn het optimaliseren van de winkelroute en een kwaliteitsimpuls geven aan het gebied tussen de Emmapassage, Heuvelstraat en het Pieter Vreedeplein. De eerste resultaten van de samenwerking zijn inmiddels duidelijk zichtbaar voor publiek.

De officiële openingshandelingen werden uitgevoerd door burgemeester Peter Noordanus, wethouder Erik de Ridder van Gemeente Tilburg en CEO Dirk Anbeek van Wereldhave. Tijdens de viering spraken zowel de gemeente Tilburg als Wereldhave zich uit over het hoge ambitieniveau van de Tilburgse plannen en de succesvolle samenwerking tussen de betrokken partijen.

Daarnaast is de opening van het vernieuwde Pieter Vreedeplein gevierd met maar liefst 6 winkelopeningen. Pers en genodigden bezochten via een rode loper de openingen van Hudson’s Bay, Costes, Rojami’s Brandstore, Sissy-Boy, Tumble ’N Dry en de eerste nieuwe Flagship store van HEMA in Nederland.

Naast de zes genoemde nieuwe winkels zal ook Decathlon in Tilburg haar deuren openen op 8 november as. en staat de opening van Coffee Fellows, een grote koffieketen uit Duitsland, medio oktober van dit jaar gepland.


Hema
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs. HEMA heeft bijna 700 winkels in 7 landen, 11.000 medewerkers (excl. franchise) en circa 32.000 producten en diensten. Echt HEMA. HEMA introduceert in Tilburg haar nieuwste Flagship store.

Hudson’s Bay

De dag na de officiële opening van de vestiging in Amsterdam heeft Hudson’s Bay de winkel in Tilburg voor het publiek geopend. Hudson’s Bay Company, opgericht in 1670, is het oudste bedrijf van Noord-Amerika. In Canada is Hudson’s Bay inmiddels uitgegroeid tot één van de meest prominente warenhuizen van het land, met warenhuizen op 90 locaties en de online winkel thebay.com. Voor het eerst sinds de start van Hudson’s Bay, vestigt het warenhuis zich buiten de landsgrenzen van Canada, met 10 nieuwe winkels in Nederland in 2017, en een online shopping omgeving op hudsonsbay.nl. Met een geheel eigen karakter en belevenis is het concept toegespitst op de Nederlandse markt. Hudson’s Bay staat voor kwaliteit, service en stijl. De warenhuizen bieden een assortiment van fashion, beauty, lifestyle & home, vormgegeven door exclusieve merken en populaire ontwerpers. Daarnaast biedt Hudson’s Bay haar gasten ook exclusieve food concepten. Hudson’s Bay is een onderdeel van het Hudson’s Bay Company merkenportfolio.

Costes

Costes is een uitermate succesvol lifestyle merk, voor consumenten van 27 jaar en ouder. De Costes vrouw heeft een stoere man als tegenhanger; de mannenlijn is iets stoerder dan de vrouwenlijn, een stijlvolle mannencollectie met een casual twist.

Tumble ‘N Dry

Tumble ‘N Dry is van origine een Nederlands kinderkleding merk, gestart in 2007 met de ambitie om stoere, frisse, comfortabele en betaalbare kinderkleding te ontwerpen voor actieve, coole kids in de leeftijd van 0-12 jaar.

Rojami’s Brandstore
Roy Donders staat al jaren bekend om zijn passie voor mode. Rojami’s Brandstore verkoopt kleding van verschillende A-merken. ROJAMI’s biedt merken zoals Love Moschino, Versace Jeans, Ice Play by Iceberg, Reinders, Royal Temptation en Airforce.

 

Sissy-Boy

Sissy-Boy is een lifestyle family concept met Nederlandse roots en een internationale mindset. Onder het motto Life Designed with Sissy-Boy, inspireert het merk haar klanten op het gebied van fashion, food, design en lifestyle. Sissy-Boy verkoopt, naast een uitgebreide collectie van het eigen Sissy-Boy label, een zorgvuldig geselecteerde merkenmix die steeds aansluit bij de nieuwste trends.

‹ Terug naar het overzicht

Ook in het nieuws